• Reklam
2 sonuçtan 1 --- 2 arası gösteriliyor
  1. #1
    sadece konuk alara adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    14-03-2004
    Mesajlar
    6,811
    Hediyelerim
    Karizma Gücü
    10

    Kansere Karşı Kayısı



    İnönü Üniversitesinde yapılan araştırma, kayısının kanseri, karaciğer yetmezliğini ve kalp krizini önlediğini, alkolün olumsuz etkilerini ortadan kaldırdığı ortaya çıkardı. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Sitoloji ve Embriyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi ve Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Ali Otlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, İnönü Üniversitesi Kayısı Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü Doç. Dr. Bayram Murat Asma ve Tıp Fakültesi Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Feral Öztürk'le birlikte Malatya Kayısı Araştırma ve Geliştirme Vakfı, Malatya Valiliğinin iş birliğiyle araştırma yaptıklarını söyledi. 4 yıl önce başlattıkları araştırmanın kayısı için ilk olduğuna dikkati çeken Otlu, araştırmanın sonuçlarının kayısı ihracatına olumlu etkide bulunacağını, ihracat gelirini yıllık 200 milyon dolardan 500 milyon dolara çıkaracağını umduklarını ifade etti.

    Sindirim sistemi kanserlerinde önleyici etki

    Sindirim sistemi kanserlerinde kayısının çok önemli önleyici etkisi olduğunu gözlemlediklerini kaydeden Otlu, “Deney hayvanlarına kayısı yedirdik. Kanser ilacı verdik. Kayısı ile beslenen grubunun diğer gruplara göre daha az zarar gördüğünü gözlemledik. Bu araştırmamız ABD'de önemli bir bilimsel dergide İngilizce yayınlandı” dedi. Karaciğer hastalıklarında kayısının olası etkileriyle ilgili de deney yaptıklarını belirten Otlu, “Karaciğer hastalıklarında da kayısının çok önemli faydası olduğunu gözlemledik. Karaciğer yağlanmasını önlüyor” diye konuştu.

    Kalbe ve böbreklere yararlı

    Kayısının kalbe ve böbreklere de yararlı olduğunu tespit ettiklerini bildiren Prof. Dr. Otlu, deney hayvanlarından kayısı yiyenlerin daha dayanıklı olduğunu gözlemlediklerini söyledi. Kayısının alkolün zararlarına etkilerini de araştırdıklarını ifade eden Otlu, “Deney hayvanlarına alkol verdik. Bunun sonuçlarına baktık. Kayısıyla beslenenlerde üreme işlemlerinin alkolden dolayı zarar görmediğini gözlemledik” dedi. Otlu, kayısının yararlarına ilişkin 4 araştırma daha sürdürdüklerini kaydetti. Prof. Dr. Otlu, kayısı ihracatı yapan şirketlerin kayısının bilimsel yararlarıyla ilgili araştırmalar için kaynak ayırmasını istedi.

    alıntıdır....


    

  2. #2
    gizli_özne adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    16-02-2009
    Mesajlar
    25
    Karizma Gücü
    0
    Mevlam hiçbirşeyi boşa yaratmamış...

    teşekkürler.

 

 

Bu konuya benzer diğer konular

  1. [NTVMSNBC - Kanser] Kansere karşı 6 uyarı
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 11:15
  2. [NTVMSNBC - Kanser] HIV, kansere karşı kullanılabilir
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 07:35
  3. [NTVMSNBC - Kanser] Kansere karşı 6 uyarı
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 07:33
  4. Kansere karşı 'süper' brokoli
    2005 Konuları bölümünde cindycate tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 10.12.05, 12:29

Bu konuyla ilgili etiketler

Bölüm Açıklaması

  • Yeni konu açmak için giriş yapmalısınız.
  • Konuya cevap yazmak için giriş yapmalısınz.
  • Eklenti yükleyebilmek için giriş yapmalısınız.
  • Mesajlarınızı düzenlemek için giriş yapmalısınız.
  •