Vejetaryenlerin et tüketenlere göre kansere yakalanma riskinin önemli ölçüde az olduğu ancak bunun bütün kanser türleri için geçerli olmadığı belirlendi
İngiltere ve Yeni Zelanda’daki üniversitelerden araştırmacıların yer aldığı ve 60 binden fazla İngiliz deneğin katıldığı çalışma, vejetaryenlerin özellikle kan, mesane ve mide kanserine daha az yakalandıklarını ortaya koydu. Denekler kırmızı et yemeyen ancak balık tüketenlerle sadece sebze tüketenler şeklinde ayrıldı. Çalışmaya göre mevcut trendde her 100 kişiden 33’ünde kanserin bir türü oluşurken bu oran vejetaryenlerde yüzde 29’a geriledi. Kemik iliği kanserinde vejetaryenlerin avantajı daha yüksek oranlara çıktı.
Araştırmayı finanse eden İngiliz Kanser Araştırmaları kuruluşu sözcüsü “Ne yediğimiz kansere yakalanma riski konusunda çok etkili. Örneğin, çok kırmızı et tüketmenin mide kanserine yakalanma riskini artırdığını biliyoruz. Fakat kanser ile tüketilen gıdalar arasındaki ilişki çok karmaşık ve daha fazla araştırma yapılmasına ihtiyaç var” dedi.
http://www.milliyet.com.tr/Yasam/Hab...koruyor&ver=45


LinkBack URL
About LinkBacks
Alıntı Yaparak Cevapla
