• Reklam
2 sonuçtan 1 --- 2 arası gösteriliyor
  1. #1
    atakızı adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    27-06-2008
    Mesajlar
    3,539
    Hediyelerim
    Karizma Gücü
    4

    Saç boyası kanser riskini arttırıyor

    Bilimadamları saçını yılda dokuz kezden fazla boyayayan kadınların kansere yakalanma tehlikesinin daha fazla olabileceği uyarısında bulundu.

    Bir araştırma, yılda dokuz kezden daha çok saç boyası kullananların kronik lenfositer lösemiye yakalanma olasılığının, daha az kullananlara kıyasla yüzde 60 artış gösterdiğini ortaya çıkardı.

    1980 yılından önce düzenli saç boyası kullanan kadınların ise daha fazla tehlikede olduğu ve bu kadınların bir kan hastalığına yakalanma riskinin yüzde 70 artış gösterdiği belirlendi.

    Bunun nedeni ise o tarihten önce satılan boyalarda günümüzde artık kullanılmayan kanserojen toksik bileşim maddesi bulunması.

    Araştırmada ayrıca koyu renk boyaların başka tür kanserlere yakalanma olasılığını arttırdığı da ortaya çıktı.

    Koyu renk kullanan kadınların bir tür kan kanseri olan foliküler lenfoma yakalanma olasılığında ise yüzde 50 artış olduğu kaydedildi.

    Amerikan Epidemiology Dergisi’nden yayımlanan araştırmaya göre kalıcı olmayan koyu renkler kullanıldığı takdirde ise bu risk yüzde 70’e çıkıyor.

    Araştırma ABD’de başkanlığını Yale Kamu Sağlığu Fakültesi’nden Dr Yawei Zhang’ın yaptığı uluslararası bir grup bilim adamı tarafından gerçekleştirildi.

    e-kolay
    Halkın oylarıyla seçilmiş bazı kişileri gördükçe, sürüngenlere olan saygım artıyor.
    Mark Twain




    Bütün demek istediğim, bir erkeğin yapabileceği bir çok şey var ki toplumun gözünde gayet iyidir. Aynı şeyi bir kadın yaparsa,derhal toplum dışına itilir.-Katherine Hepburn (Adem'in Kaburgası)

  2. #2
    Sevgili Kendim,,,,,,,,, <span style='color: #808080'>Patikli_Pire</span> adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    30-05-2009
    Mesajlar
    2,715
    Hediyelerim
    Karizma Gücü
    3
    Yılda 9 kez saç mı boyanır kanserden önce saç dayanmaz buna
    Gelen gideni aratıyor mu bilinmez ama kalanın gelenlerin anasını ağlattığı aşikar.....

 

 

Bu konuya benzer diğer konular

  1. [NTVMSNBC - Kanser] 'Lifli gıda' kanser riskini azaltmıyor
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 18:15
  2. [NTVMSNBC - Kanser] Şişmanlık kanser riskini artırıyor
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 08:15
  3. [NTVMSNBC - Kanser] Doğurmak kanser riskini azaltıyor
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 07:45
  4. [NTVMSNBC - Kanser] 'Lifli gıda' kanser riskini azaltmıyor
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 07:44
  5. [NTVMSNBC - Kanser] Kanser riskini zayıflayarak düşürün
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 07:39

Bu konuyla ilgili etiketler

Bölüm Açıklaması

  • Yeni konu açmak için giriş yapmalısınız.
  • Konuya cevap yazmak için giriş yapmalısınz.
  • Eklenti yükleyebilmek için giriş yapmalısınız.
  • Mesajlarınızı düzenlemek için giriş yapmalısınız.
  •