Bilinen zaralarına bir yenisi daha ortaya çıktı

VATAN DIŞ HABERLER

OBEZİTE, tansiyon ve kalp sorunları gibi hastalıklara neden olduğu bilinen fast food’un bir zararı daha ortaya çıktı. İngiltere’de yapılan bir araştırmaya göre düzenli olarak fast food’la beslenen insanların depresyona yakalanma riski yüzde 60 daha yüksek. Londra College Üniversitesi tarafından yürütülen araştırmalara göre bol bol meyve, sebze ve balık tüketen kişilerde depresyon riski daha düşük oluyor. Araştırmada, 3 bin 500 kamu görevlisinin beslenmesiyle ilgili elde edilen verileri 5 yıl sonraki depresyon durumlarıyla karşılaştırıldı. Farklı diyet uygulanan iki gruptaki deneklerin yaşları, cinsiyetleri, eğitim durumları, fiziksel faaliyetleri, sigara alışkanlıkları ve kronik hastalıkları da göz önüne alındı. Araştırmanın sonunda, işlenmemiş gıda tüketenlerin daha az tüketenlere nazaran gelecekte depresyona girme riskinin yüzde 26 olduğu belirlendi. Fazla miktarda işlenmiş gıda tüketenlerde ise bu oran yüzde 58 çıktı. Araştırmacılardan doktor Archana Singh-Manoux, depresyonda, kişilerin yaşam tarzlarının da bir etmen olabileceğine dikkati çekti.

http://w9.gazetevatan.com/haberdetay....2009&Newsid=2

aman dikkat!