• Reklam
5 sonuçtan 1 --- 5 arası gösteriliyor
  1. #1
    atakızı adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    27-06-2008
    Mesajlar
    3,539
    Hediyelerim
    Karizma Gücü
    4

    Folik asit kanser riskini arttırıyor

    Folik asit ve B12 desteği, kalp hastalarının kansere yakalanma riskini yükseltiyor.

    Gıdalarda folik asit takviyesi bulunmayan Norveç'te yapılan bir araştırmaya göre, folik asit ve B12 desteği alan kalp hastalarının kansere yakalanma oranı, bu vitamin desteklerini almayanlara göre daha fazla çıktı.

    Vücudun yeni sağlıklı hücreler oluşturmasına yardım etmesi ve hamilelik öncesi kadınların spina bifida (omurga açıklığı) gibi ciddi doğum kusurlarının önlemesi için gerekli miktarda almasına özen gösterilen folik asit ve B12 vitamini, ABD dahil birçok ülkede un ve pirinç gibi ürünlere ekleniyor.

    Norveçli araştırmacılar, folik asit ve B12 desteği alan kalp hastaları arasında akciğer kanserine yakalananların oranının, genel nüfusuna göre yüzde 25 daha fazla olduğunu ortaya koydu. Araştırmaya göre, ayrıca, vitamin desteği alanların diğer kanser türleri ve diğer hastalıklardan ölüm oranı da daha yüksek çıktı.

    Bergan kentindeki Haukeland Üniversitesi Hastanesi doktorlarından Marta Ebbing ve ekibinin yaptığı çalışmada, üç yılı aşkın süre folik asit takviyesi verilmesinin kanser hücrelerinin büyümesine neden olabileceği belirtildi.

    Birçok ülkede uygulanan, "gıdalara folik asit takviyesi" yapılmasının yararlarıyla ilgili yeni soru işaretlerinin gündeme getirildiği çalışmada, sonuçların diğer ülkelerde doğrulanmasına ihtiyaç olduğu vurgulanarak, gıdalara yapılan vitamin takviyesinin yaygın kullanımının ardından güvenli biçimde izlenmesi çağrısında bulunuldu.

    Çalışma, tıp dergisi American Medical Association'da yayımlandı.

    Daha önceki çalışmalarda da folik asit takviyesinin kanser riskini artırabileceği endişeleri gündeme getirilirken, Norveç'te gıdalara folik asit takviyesi yapılmamasının, bu ülkede folik asidin kanser üzerine etkileriyle ilgili iyi bir çalışma olanağı sağladığına dikkat çekildi.

    Norveç'teki çalışmada Ebbing ve ekibi, kalp krizi ve inmeyle bağlantısı bulunan bir amino asit olan, homosistein düzeyini düşürmek için folik asit ve B12 vitamini alan kalp hastalarıyla ilgili geniş çaplı iki araştırmayı inceledi.

    Ebbing ve ekibinin üç yıllık çalışmasında, takviyelerin kalbe yararı ortaya konmadı, ancak ekip, üç yılı aşkın süre takviye vitaminlerin kanser riskiyle bağlantısı olup olmadığını izledi.

    Çalışmaya göre, 6 bin 800'ü aşkın hastadan, folik asit ve B12 desteği alanların kanser olma, kanserden ya da başka hastalıktan ölme riski daha fazla çıktı. Bulgular, kanser riski artanlarda akciğer kanserinin daha fazla görüldüğünü de ortaya koydu.

    Mart ayında yapılan bir çalışmada da folik asit desteğinin prostat kanseri riskini artırdığı, Nisan ayındaki bir çalışmada da gıdalara folik asit takviyesi yapılmasının kalın bağırsak kanseri riskini artırdığı kaydedilmişti.

    Kaynak
    Halkın oylarıyla seçilmiş bazı kişileri gördükçe, sürüngenlere olan saygım artıyor.
    Mark Twain




    Bütün demek istediğim, bir erkeğin yapabileceği bir çok şey var ki toplumun gözünde gayet iyidir. Aynı şeyi bir kadın yaparsa,derhal toplum dışına itilir.-Katherine Hepburn (Adem'in Kaburgası)

  2. #2
    Ra_
    Ra_ çevrimdışı
    oysa ben ... Ra_ adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    17-02-2009
    Mesajlar
    7,335
    Hediyelerim
    Karizma Gücü
    5
    iyi güzel de.. gıdalarda folik asit olduğunu nasıl bilicez..!
    madem zararlı.. bunun sağlık bakanlığı veya tarım bakanlığınca tek ve ilk elden yasaklanması daha doğru olmaz mı?
    Her gidiş zamansızdır, bir yosmanın gülüşü kadar
    vurdumduymaz...
    dönüp bakmak istersin ardına, geride bıraktığın piç
    sevdalara...
    üşürsün bencilce..
    .....

  3. #3
    atakızı adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    27-06-2008
    Mesajlar
    3,539
    Hediyelerim
    Karizma Gücü
    4
    Folik asit en fazla yapraklı yeşil sebzeler, bira mayası, karaciğer, böbrek, yumurta, zarı alınmamış tahıllar, ceviz, badem, fındık, fıstık, mercimek, ıspanak, yonca, mavi-yeşil alg (yosun), maydanoz, nane, kurufasulye (baklagiller),tohumlu gıdalar,prinç,un ve makarna da bulunuyormuş.

    Sağlık ve Tarım Bakanlığı nın uzlaşabildiğini pek görmedim.

    Örneğin; bitki köklerinden çıkartılan gıda boyasına tarım bakanlığı onay verirken sağlık bakanlığı bunu onaylamıyor.
    Sağlık Bakanlığının net onay vermediği "sağlığınız için zararlı.."ibaresinin yer aldığı bir ürüne Tarım Bakanlığı onay verebiliyor.

    Sağlığımızı ilgilendiren konularda daha titiz ve insan sağlığı ön planda tutulan bir yaklaşım gösterilmesi gerekir.
    Halkın oylarıyla seçilmiş bazı kişileri gördükçe, sürüngenlere olan saygım artıyor.
    Mark Twain




    Bütün demek istediğim, bir erkeğin yapabileceği bir çok şey var ki toplumun gözünde gayet iyidir. Aynı şeyi bir kadın yaparsa,derhal toplum dışına itilir.-Katherine Hepburn (Adem'in Kaburgası)

  4. #4
    bsvl34 adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    02-12-2008
    Mesajlar
    7,980
    Karizma Gücü
    5
    valla artık söylenenlerden kafamız allak bullak oldu;ne yiyeceğimizi;ne yedireceğimizi şaşırdık.ceviz;fındık,fıstığın kanser riskini artırdığına çok şaşırdım
    teşekkürler
    DOSTLAR GÖKTEKİ YILDIZLAR GİBİDİR,ONLARI HERZAMAN GÖREMEZSİNİZ AMA ORDA OLDUKLARINI BİLİRSİNİZ....




  5. #5
    Ra_
    Ra_ çevrimdışı
    oysa ben ... Ra_ adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    17-02-2009
    Mesajlar
    7,335
    Hediyelerim
    Karizma Gücü
    5
    3 beyaz sağlığa zararlı
    kırmızı et zararlı..
    süt ürünleri ise katkılı..
    geriye meyve, sebze, bakliyat kalmıştı o da kanserojen çıktı...
    eeeeeee
    abi biz ne yiyeceğiz...!!?
    Her gidiş zamansızdır, bir yosmanın gülüşü kadar
    vurdumduymaz...
    dönüp bakmak istersin ardına, geride bıraktığın piç
    sevdalara...
    üşürsün bencilce..
    .....

 

 

Bu konuya benzer diğer konular

  1. [NTVMSNBC - Kanser] 'Lifli gıda' kanser riskini azaltmıyor
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 18:15
  2. [NTVMSNBC - Kanser] 'Lifli gıda' kanser riskini azaltmıyor
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 07:44
  3. [NTVMSNBC - Kanser] Kanser riskini zayıflayarak düşürün
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 07:39

Bu konuyla ilgili etiketler

Bölüm Açıklaması

  • Yeni konu açmak için giriş yapmalısınız.
  • Konuya cevap yazmak için giriş yapmalısınz.
  • Eklenti yükleyebilmek için giriş yapmalısınız.
  • Mesajlarınızı düzenlemek için giriş yapmalısınız.
  •