.
.
Yapılan araştırmalar, günde yedi fincandan daha fazla kahve tüketen insanların normal insanlardan üç kat daha fazla halüsinasyon riski taşıdığını saptadı.
İngiltere’de yapılan araştırma 200 öğrenci üzerinde gerçekleştirildi. Gün içinde aşırı kahve tüketen öğrenci grubu üzerinde yapılan araştırmada bu öğrencilere normal miktarın oldukça üstünde kafein yüklemesi yapıldı.
Bu yüksek orandaki kafein yüklemesinin ardından öğrencilerde etrafında var olmayan ölü kişilerin hayalini görme eğilimi ortaya çıktığı saptandı.
Gün içinde yedi fincan ve daha üstünde kahve tüketen insanlar diğerlerine göre üç kat daha fazla halüsinasyon görme riski taşıyor.
Durkheim Üniversitesi’nde yapılan araştırma insanların beslenme alışkanlıklarının psikolojileri üzerindeki etkisini ortaya koyuyor. Bu araştırmada aynı zamanda kahve dışında kafein içeren çay ve enerji içeceği gibi içeceklerin insanlar üzerindeki etkisi de araştırıldı.
İnsan vücudu stres altındayken ‘kortisol’ isimli bir stres hormonu salgılıyor. Aynı stres hormonu insanlarda aşırı kafein tükettiklerin de de salgılanıyor. Bu hormonun çok fazla salgılanması psikolojik bir baskı yaratıp halüsinasyon görme eğilimin arttırıyor.
Araştırmayı yürüten Simon Jones isimli profesör, bu araştırmanın halüsinasyon görme sorunuyla karşı karşıya kalan insanların tedavisi için yeni bir adım olacağını ve bu noktadan hareketle farklı sonuçlara ulaşılabilceğini vurguladı. Durkheim Üniversitesi’ndeki araştırma çok yönlü bir şekilde devam ediyor.
.
.


LinkBack URL
About LinkBacks
Alıntı Yaparak Cevapla
Ovv sağlam miğde varmış birde bu kadar kahveye adam kabız olmaz mı?
unutmayın her içtiğiniz su değildir ve onun bile fazlası zararlı.birileri size hergün kahve için diye fısıldıyor.(gizliden emir)
ben bir kahve söylüycem,sen ne içersin?pardon ilk önce sen...kahve mi?

