• Reklam
+ Konuyu Yanıtla
2 sonuçtan 1 --- 2 arası gösteriliyor
  1. #1
    £sma adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    17-11-2010
    Mesajlar
    124
    Karizma Gücü
    2

    Ameliyat öncesi proteinsiz diyet hayat kurtarıyor

    Ameliyat öncesi proteinsiz diyet hayat kurtarıyor
    Ameliyattan önce proteinsiz diyet uygulamanın kalp krizi ya da beyin kanaması gibi ciddi komplikasyon riskini azaltıyor.

    29.01.12


    ABD'deki Harvard Üniversitesi'nden bilim adamlarının fareler üzerinde yaptığı araştırma, ameliyattan haftalar önceki beslenme şeklinin ameliyatın vücutta neden olduğu strese verdiği cevabı etkilediğini gösterdi.

    Araştırmacılar fareleri iki gruba ayırdı. İlk gruptaki fareler normal şekilde beslenirken, ikinci gruptakilere iki hafta boyunca protein verilmedi. Karaciğer ve böbreklere zarar verebilecek ameliyattan sonra protein almayan farelerin hayatta kaldığı, normal şekilde beslenenlerin yüzde 40'ının ise ölümcül komplikasyonlara maruz kaldığı görüldü.

    'Science Translational Medicine' dergisinde yayımlanan araştırmada, protein almamanın fareleri iskemi (dokulara kan sağlayan damarların, bir pıhtı veya mekanik etkenle tıkanması sonucu doku beslenmesinin bozulması) riskine karşı koruduğu sonucuna varılarak, bu durumun da özellikle kalp-damar cerrahisinde muhtemel komplikasyonları önlemede göz ardı edilemeyeceği vurgulandı.
    Daha önce hayvanlar üzerinde yapılan araştırmaların diyetin vücudun stresle mücadelesine ve sağlıklı kalmaya yardımcı olabileceğini gösterdiğinin belirtildiği araştırmaya imza atanlardan James Mitchell, "ameliyatın, doğası gereği, vücut için travmatik olduğunu, beslenme şeklindeki değişikliklerle vücudun ameliyat gibi akut strese hazır hale getirilebileceğini" ifade etti. Doktorlar genellikle hastalarına ameliyattan bir gece önce bir şey yememe ve içmeme önerisinde bulunuyor.

    A.A.
    Hayat bu, bir bakarsın herşey bir anda son bulur..
    Hayat bu, son dediğin an herşey yeniden can bulur..

    Şems-i Tebrizi

  2. #2
    '64 İmpala adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    19-03-2011
    Mesajlar
    6,712
    Hediyelerim
    Karizma Gücü
    3
    acaba bu dıyet amelıyatlardakı basarı oranını arttırcakmı

 

 

Bu konuya benzer diğer konular

  1. Bu besinler hayat kurtarıyor
    2006 Konuları bölümünde DURUL tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 23.04.06, 12:07

Bölüm Açıklaması

  • Yeni konu açmak için giriş yapmalısınız.
  • Bu bölümde konulara mesaj yazabilirsiniz.
  • Eklenti yükleyebilmek için giriş yapmalısınız.
  • Mesajlarınızı düzenlemek için giriş yapmalısınız.
  •