Özellikle kanser hastalığının oluşumunu engellemek için kullanılan ve çok fazla rağbet gören 'antioksidan vitaminler' ölümleri artırıyor. Bursa Çekirge Devlet Hastanesi'nden iç hastalıkları uzmanı ve onkolog Salih İyikesici, "Bu vitaminler birçok genel sağlık uzmanı, diyetisyen ve zayıflama merkezleri tarafından inanılmaz referanslarla tavsiye ediliyor. Peynir ekmek gibi satılan antioksidan vitaminler yerine doğal besinler tercih edilmeli" dedi.
Dr. İyikesici, antioksidanların günümüzde yoğun olarak görülen akciğer ve gastrointestinal (sindirimle ilgili) kanser hastalıklarının oluşum riskini azalttığı yönündeki kanının, Danimarka'daki Kopenhag Üniversitesi'nin yaptığı bilimsel çalışmayla çürütüldüğünü açıkladı. Şubatta tamamlanan ve 232 bin 606 hasta üzerinde 3.5 yıl süren araştırmada, antioksidanların 'ölümleri artırdığı' sonucunun ortaya çıktığını belirten Dr. İyikesici, "Vatandaşlarımız antioksidan vitaminler almak yerine, özellikle kanserden korunmak ve sağlıklı yaşamak için bol bol taze sebze ve meyve tüketmelidir. Vitamin ihtiyaçlarını bu doğal yolla karşılamaları daha sağlıklı olur" diye konuştu.
Radikal


LinkBack URL
About LinkBacks





Alıntı Yaparak Cevapla





