Tuz kalp krizi riskini arttırıyorİngiliz bilim adamları, tuz yememenin inme ve kalp krizi riskini azalttığını açıkladı.
İngiliz bilim adamları tarafından yapılan bir araştırma, yemeklerde daha az tuz tüketmenin kalp krizi ve inme riskini yüzde 25 oranında azalttığını ortaya koydu. İngiliz Tıp Dergisi'nde yayımlanan araştırmada, 30 ila 54 yaşlarında ve yüksek tansiyona meyilli 3 bin kişinin sağlık durumları 15 yıl boyunca izlendi.
Bu dönemde, tuz tüketimini yüzde 25 ila 35 oranında azaltanlarda, kalp rahatsızlıklarına yakalanma riskinin yüzde 25 ve bu rahatsızlıklara bağlı ölüm riskinin de yüzde 20 düştüğü gözlendi. Uzmanlar, fazla tuz tüketiminin kan basıncını yükseltebileceğinin bilindiğini, ancak son araştırmanın ilk kez bu bağlantıyı kanıtladığını belirtti.


LinkBack URL
About LinkBacks
Alıntı Yaparak Cevapla


