• Reklam
4 sonuçtan 1 --- 4 arası gösteriliyor
  1. #1
    sadece konuk alara adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    14-03-2004
    Mesajlar
    6,811
    Hediyelerim
    Karizma Gücü
    10

    Her Gün Iki Bardak Süt Kanser Riskini Azaltiyor

    Kanserin önlenmesinde doğru beslenme önemli bir rol oynuyor. Kanser oluşumunun yüzde 30’unun yanlış beslenme alışkanlıkları ve çevre, çeşitli kimyasallar, sigara gibi dış faktörlerden kaynaklandığını ifade eden Diyetisyen Aysen Arıcan düzenli süt tüketiminin kanser riskini azaltacağını ifade etti.

    5 Nisan 2007, İstanbul; Kanser Haftası nedeniyle bir açıklama yapan Diyetisyen Aysen Arıcan kansere karşı dengeli beslenmede sütün vazgeçilmez bir unsur olduğunu belirtti. Arıcan, günde iki bardak süt tüketiminin özellikle bağırsak kanseri riskini azaltacağını kaydetti.

    Beslenme konusunda yapılan hatalar, yetersiz ve dengesiz beslenme pek çok hastalığın önemli nedenlerinden biri olarak öne çıkıyor. Uzmanlar, kanser oluşumlarının yüzde 30’unda çevre, çeşitli kimyasallar, sigara gibi dış faktörlerin yanı sıra yanlış beslenme alışkanlıklarının da ağırlıklı bir rol oynadığını ifade ediyorlar. Son dönemde yapılan bilimsel çalışmalarda, kalsiyum alımının bazı kanser türlerinde riski azaltıcı rolü olduğu saptandı.

    Süt -Kanser İlişkisi

    Yapılan bilimsel araştırmaların süt tüketimi ile prostat kanseri, barsak kanserleri, rahim kanseri, mesane kanseri gibi toplumda sık görülen kanser türleri arasında doğrudan bir ilişki olduğunu ortaya koyduğunu belirten Arıcan şunları söyledi:

    “Süt, başta kalsiyum olmak üzere, içerdiği protein, fosfor, B grubu vitaminleri, sfingolipitler ve diğer bileşikleri sayesinde kanser oluşumunu engelleyebiliyor. Sütün % 87,5’u su, yüzde 3,5’u ise mineraldir. İçerdiği minerallerin kanser oluşumunu engellediğine dair önemli çalışmalar mevcuttur. Süt barsak kanserini önlemeye özellikle yardımcı oluyor. Yapılan bir çalışmada günde 2 bardak süt içen bireylerde barsak kanserlerine pek rastlanmadığı ortaya konulmuştur.”

    Kalsiyum alımı kalın barsak kanseri riskini azaltıyor

    Vücuda kalsiyum alımının, kalın bağırsak kanserine yol açan tümörlerin oluşumunu önleyebileceği , Amerikan Ulusal Kanser Enstitüsü’nün tarama merkezlerinde bir grup araştırmacı tarafından yürütülen çalışmayla bilimsel olarak kanıtlandı. Toplam 10 araştırmacıdan oluşan bir ekip, tarama merkezlerinde kalın bağırsaklarında tümör tespit edilen 3696 kişinin beslenme alışkanlıklarıyla, tümör tespit edilmeyen 34817 kişinin beslenme alışkanlıklarını karşılaştırdı. Çalışma sonucunda kalsiyumun, safra ve yağ asitlerini birbirine yapıştırarak, bunların kalın bağırsak çeperine yerleşmesini ve hücre yapılarında bozulmalara yol açmasını engellediği tespit edildi. Bu çalışmanın sonuçları kendi alanında en ciddi ve bilimsel yayınlardan biri olan American Journal of Clinical Nutrition’da ( Amerikan Klinik Beslenme Dergisi) yayımlandı.

    Türkiye’de bölgelere göre yaygın görülen kanser türleri

    Kanser, organizmada bilinmeyen bir sebeple hücreleri kontrolsüz bir şekilde büyüyen kötü huylu tümörlerin oluşması sonucu ortaya çıkıyor. Kontrolden çıkan hücreler sürekli çoğalırken bir taraftan da vücutta yayılmaya başlıyor ve durmadan çoğalarak vücudun herhangi bir bölgesinde düzensiz kitleler oluşturuyorlar.

    Ülkemizde görülen kanser türleri de bölgelere göre değişiklik gösterebiliyor. Marmara Bölgesi’nde akciğer ve bronş, Akdeniz Bölgesi’nde cilt, Doğu Anadolu Bölgesi’nde sindirim sistemi ve mide, Karadeniz ve İç Anadolu Bölgelerinde akciğer, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde ise akciğer ve cilt kanserleri en sık görülen kanser türleri olarak öne çıkıyor.

  2. #2
    yerçekimi adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    02-06-2005
    Mesajlar
    2,691
    Karizma Gücü
    7
    vallaha ben yarım litre filan tüketiyordum artık bıraktım. malum fazlası mide bozuyor çokta abartmamak lazım yoğurt ile de giderilebilir bazı ihtiyaçlar
    Ülkemizin kokuşmuş, emperyalist ilkelerine bağlı, teslimiyetçi siyasi parti zihniyetlerine karşı.
    Ülkesine bağlı, değerlerine bağlı, kültürüne bağlı, teslim olmayan gencecik kalplere ihtiyaci vardır.
    Parola: "Vatan Müdafaası"

    "Unutulmak istemiyorsan, ya okunacak şeyler yaz, ya da yazılmaya değer şeyler yap". Benjamin Franklin

  3. #3
    dünya dündü ya... ö.m.ü.r adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    02-04-2007
    Mesajlar
    3,953
    Hediyelerim
    Karizma Gücü
    6
    yahu Bende Acayİp Uyku Yapio....

  4. #4
    Ali
    Ali çevrimdışı
    Ali adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    13-09-2005
    Mesajlar
    3,381
    Karizma Gücü
    7
    süt ve süt ürünleri genelde bendede uyku yapıyor ama nedense fazla tüketmiyoruz toplum olarak





    Vazifeyi ihmale sürükleyen merhamet,memlekete ihanettir !!!

 

 

Bu konuya benzer diğer konular

  1. [NTVMSNBC - Kanser] 'Lifli gıda' kanser riskini azaltmıyor
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 18:15
  2. [NTVMSNBC - Kanser] Kanser riskini zayıflayarak düşürün
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 14:15
  3. [NTVMSNBC - Kanser] Şişmanlık kanser riskini artırıyor
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 14:15
  4. [NTVMSNBC - Kanser] Kanser riskini zayıflayarak düşürün
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 08:15
  5. [NTVMSNBC - Kanser] 'Lifli gıda' kanser riskini azaltmıyor
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 07:44

Bölüm Açıklaması

  • Yeni konu açmak için giriş yapmalısınız.
  • Konuya cevap yazmak için giriş yapmalısınz.
  • Eklenti yükleyebilmek için giriş yapmalısınız.
  • Mesajlarınızı düzenlemek için giriş yapmalısınız.
  •