kaynak: http://www.turkiyepost.com/NewsDetai...sID=1180838565
Gut hastalarına müjde!
Guta karşı kahve için!
Son yapılan bir araştırma kahvenin gut hastalığına iyi geldiğini bildirdi...
Kanadalı bilim adamları günde dört bardak ya da daha fazla içilen kahvenin ağrılı gut ataklarının önüne geçebilceğini bildirdiler.
British Columbia Üniversitesi’nde bir grup araştırmacı, fazla kahve içen kişilerin kanlarında daha az urik aside rastladılar ki bu da hastalıkla bağlantılı bir durum. Ancak çayda böyle bir etkiyle karşılaşılmadı.
Pek çok durum için alkol ve kırmızı etin fazla tüketimi bu hastalığın neden oluyor.
Son yapılan araştırmalara göre günde dört bardak kahve ya da daha fazla içen hastalarda bir iki bardak içene oranla, kanında daha az ürik aside rastlandı.
Ancak nedeninin kafein olmadığı düşünülüyor. Çünkü çayda bir etki görülmemesine karşı kafeinsiz kahve içenlerde aynı etki gözlemlendi.
Araştırma ekibi çok fazla içilen kahvenin kandaki kan şekerini düşürmesinden dolayı, yüksek kan şekeri ve yüksek ürik asit arasında bir bağlantı olabileceğini iddia ediyorlar.


LinkBack URL
About LinkBacks
Alıntı Yaparak Cevapla