• Reklam
+ Konuyu Yanıtla
2 sonuçtan 1 --- 2 arası gösteriliyor
  1. #1
    sadece konuk alara adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    14-03-2004
    Mesajlar
    6,811
    Hediyelerim
    Karizma Gücü
    10

    Televizyon obezite riskini arttırıyor

    Çankaya Belediyesi Yaz Spor Okulu Öğrencileri arasında yapılan araştırmada öğrencilerin televizyon karşısında çok vakit geçirdikleri ve bu durumun sağlıksız beslenmeyi tetiklediği ortaya çıktı.

    ANKARA - Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü öğretim elemanları ve öğrencileri tarafından Çankaya Belediyesi Yaz Spor Okullarına kayıtlı 489 öğrenci üzerinde yapılan araştırma dikkat çekici sonuçlar ortaya çıkardı.
    -14 yaş arası öğrencilerin genel sağlık durumları, fiziksel aktivite düzeyleri, beslenme alışkanlıkları ve besin tüketim düzeylerini saptamak amacıyla yapılan saha çalışmasında çocukların büyüme ve gelişimleri için gerekli olan vitamin ve minareleri yeteri kadar almadıkları saptandı. Öğrencilerin vücut ağırlığı ve boy uzunluğu değerlendirilmesi sonucunda zayıf çıkan öğrencilerin oranı % 7 çıktı. Bunun nedeni olarak dengesiz ve yanlış beslenme ve fiziksel aktivite düzeylerinin fazla olması gösterildi. Buna karşın şişmanlık riski taşıyan ve şişman olan öğrencilerin zayıf çıkanların oranından yaklaşık olarak % 26 daha fazla olduğu tespit edildi. Bunun nedenleri de; çocukların TV karşısında fazla vakit geçirmeleri ve bu sırada yağ içeriği yüksek olan besinler tüketmeleri ve de ana öğünleri atlamaları olarak saptandı. Ayrıca çocukların besin seçiminde görsel medyada yer alan yiyecek-içecek reklamlarından etkilendikleri araştırmada yer alan bir diğer bulgu.

    Öğretim üyeleri yaptıkları bu araştırmada ortaya çıkan sonuçlar karşısında anne-baba ve öğretmenlerin yeterli ve dengeli beslenme konusunda çok daha dikkatli olmalarını istediler. Ayrıca reklamlarda sağlıklı ve yararlı besinlerin tanıtımına daha fazla özen gösterilmesi ve zararlı besinlerin reklamlarına sınırlama getirilmesi istendi.

  2. #2
    YETKİN adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    25-09-2005
    Mesajlar
    609
    Karizma Gücü
    0
    Teşekkürler Bilgi İçin

 

 

Bu konuya benzer diğer konular

  1. Kahve molası stresi arttırıyor
    2003 - 2004 Konuları bölümünde SeRHaT259 tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 13.03.04, 14:50

Bölüm Açıklaması

  • Yeni konu açmak için giriş yapmalısınız.
  • Bu bölümde konulara mesaj yazabilirsiniz.
  • Eklenti yükleyebilmek için giriş yapmalısınız.
  • Mesajlarınızı düzenlemek için giriş yapmalısınız.
  •