• Reklam
3 sonuçtan 1 --- 3 arası gösteriliyor
  1. #1
    sadece konuk alara adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    14-03-2004
    Mesajlar
    6,811
    Hediyelerim
    Karizma Gücü
    10

    Birada kanser riski

    Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Onkoloji Enstitüsü'nden Prof. Dr. İbrahim Güllü, birada "ürotan" adlı kanserojen bir madde bulunduğunu, yapılan araştırmalara göre, bira içenlerde kalın bağırsak kanseni riskinin arttığını bildirdi. Güllü, biranın kadınlarda ayrıca meme kanseri riskini arttırdığını da söyledi.

    Güllü, Türk Kanser Araştırma ve Savaş Kurumu'nca düzenlenen Kanser Haftası etkinlikleri çerçevesinde dün Çankaya Çağdaş Sanatlar Merkezi'nde konferans verdi. Gırtlak kanseri vakalarından yüzde 95'inin sigara kaynaklı olduğunu ifade eden Güllü, 35 yaşında iken günde 25 veya daha fazla sigara içen bir kişinin, 75 yaşından önce akciğer kanserine yakalanma riskinde yüzde 13'lük artış yaşanacağını kaydetti.

    Pasif içiciliğe dikkat

    Güllü, sigara içmeyenlerde görülen akciğer kanseri vakalarından yüzde 17'sinin çocukluk veya gençlik dönemdeki pasif içicilik sonucunda ortaya çıktığını bildirdi. Sigara içmeyen akciğer kanserli hastalar üzerinde yapılan araştırmalarla pasif içicilik riskine dikkat çekildiğini kaydeden Güllü, sigara içmeyen hastalardan 3'te 1'inin sigara içen biriyle yaşadığını belirtti.

    "Eskiden alkolün bu kadar zararlı olduğunu bilmiyor, hatta 1 - 2 kadeh kırmızı şarabın kalbe iyi geldiği için içilmesini öneriyordum. Son yıllarda şarap bile önerilmesini doğru bulmuyorum" diyen Güllü, sonuçta kanser riskinde artış yaşandığını vurguladı. Alkollü içki tüketenlerde, ağız boşluğu, gırtlak, yemek borusu, karaciğer kanserine yakalanma riskinin arttığına işaret eden Güllü, alkol miktarı en az olan birayı da riskli bulduğunu kaydetti.

    Bira ile genellikle patates kızartması ve tuzlu kuruyemişler tüketildiğini de anımsatan Güllü, bunun kanser riskini daha da artıracağını bildirdi. Alkol ve sigara ikilisini de dikkat çeken Güllü, "İkisi birlikte alınırsa, kanserojen etki 1 kattan 5 kata çıkar, kanserojenler karaciğerde emilmeden direkt kana geçer. Yani kanserle alkol arasında direkt etkileşim var" diye konuştu.

    Nar suyu için

    Güllü, kanserden korunmak için şu öğütleri verdi:

    Sigara ve alkolden uzak durun.
    Güneş ışığında fazla kalmayın.
    Gereksiz ilaç kullanımından kaçının.
    Böcek ilacı gibi pestisitler ve kimyasal toz - dumandan uzak durun.
    Soya filizi, kuru fasulye, Omega - 3 yağ asitleri, yoğurt, hakiki bal, kuşburnu, adaçayı, ıhlamur, yeşil çay, greyfurt, portakal ve nar suyu, çilek, karpuz, şeftali, kivi, ananas ve elma tüketin.
    Kaynak : Milliyet

  2. #2
    Lnx
    <span style='color: #FFA500'><span class='glow_FF0000'>Lnx</span></span> çevrimdışı
    (-∞,∞) <span style='color: #FFA500'><span class='glow_FF0000'>Lnx</span></span> adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    18-07-2006
    Mesajlar
    9,093
    Karizma Gücü
    7
    Bira ile genellikle patates kızartması ve tuzlu kuruyemişler t&#252;ketildiğini de anımsatan G&#252;ll&#252;, bunun kanser riskini daha da artıracağını bildirdi.
    Bira ile kuruyemiş t&#252;ketimi oldukça fazla..

    Bilgilendirdiğiniz için teşekk&#252;rler alara.
    103
    ~
    cordy~


    ƒ(φ)=∞

  3. #3
    gunbatımı adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    02-05-2008
    Mesajlar
    1,610
    Karizma Gücü
    5
    çok önemli bilgiler...
    ben duymuştum kulaktan dolma ama detayı öğrenmek iyi oldu...
    gerçi bira, mayalı içki olduğundan bana dokunuyor içemiyorum ama
    öğrendiğim iyi oldu....
    teşekkürler bilgilendirme için....


    Bu ampul pat-la-ya-cak.
    İçeride gerici, dışarıda verici, YAKINDA GİDİCİ

 

 

Bu konuya benzer diğer konular

  1. Pasif içicilerin de kanser riski yüksek
    2006 Konuları bölümünde Takezo Kensei tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 25.02.06, 13:52
  2. [NTVMSNBC - Kanser] İyi huylu tümörde meme kanseri riski
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 13:15
  3. [NTVMSNBC - Kanser] İyi huylu tümörde meme kanseri riski
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 07:49
  4. [NTVMSNBC - Kanser] Teflonlardaki kanser riski...
    2006 Konuları bölümünde Radikal Haber Ajansi tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 09.02.06, 07:45

Bölüm Açıklaması

  • Yeni konu açmak için giriş yapmalısınız.
  • Konuya cevap yazmak için giriş yapmalısınz.
  • Eklenti yükleyebilmek için giriş yapmalısınız.
  • Mesajlarınızı düzenlemek için giriş yapmalısınız.
  •