• Reklam
+ Konuyu Yanıtla
2 sonuçtan 1 --- 2 arası gösteriliyor
  1. #1
    <span style='color: #A9A9A9'>cicero</span> adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    16-09-2005
    Mesajlar
    4,014
    Hediyelerim
    Karizma Gücü
    7

    100 yaşını görenlerin yüzde 85'i kadın

    Araştırmalar, 100 yılın üzerinde yaşayanların yüzde 85'inin kadın olduğunu ortaya koyarken, bunun temel yapısal nedeni erkeklerin kadınlara oranla kalp ve damar hastalıklarına daha erken yakalanmaları olarak gösteriliyor.

    Time dergisinin, kadınların erkeklerden daha çok yaşamasının nedenlerini ele alan haberinde, sanayileşmiş ülkelerdeki istatistiklere bakıldığında kadınların erkeklerden 5 ile 10 yıl daha fazla yaşadıkları belirtiliyor.

    haberturk.com

    Boston Üniversitesinin New England 100 yıl Yaşam Çalışmaları bölümünün kurucusu Tom Perls, bunun temel nedeninin kadınlarda kalp ve damar hastalıklarının daha çok 70 ile 80 yaş arasında, yani erkeklerden 10 yıl sonra görülmesi olduğunu vurguluyor.

    Kadınların vücudunda demir oranının erkeklere göre daha az olduğunu vurgulayan Perls, demirin dolaylı olarak hücrelerin yaşlanmasına sebep olduğunu belirtiyor. Perls bu savını, demir deposu olan kırmızı etin kalp damar hastalıkları üzerindeki etkisini ortaya koyan bir araştırmayla destekliyor. Hollanda'da yapılan bu araştırma kalp ve damar hastalıklarının, kırmızı etin tüketilmediği bölgelerde, kırmızı etin tüketildiği bölgelere oranla yüzde 50 daha az görüldüğünü ortaya koyuyor.

    Öte yandan haberde, yaşam süresini belirleyen unsurlar arasında genetiğin yüzde 30, çevre koşulları, davranışlar ve yaşam boyu maruz kalınan faktörlerin ise yüzde 70 oranında etkili olduğu kaydediliyor.

    Perls'e göre, bu çerçevede de kadınların erkeklerden daha uzun yaşaması şu üç temel faktörle doğrudan ilişkili: Erkekler kadınlara oranla daha çok sigara içiyor, yüksek kolesterole neden olan yemekleri daha çok tüketiyor ve stresle kadınlar kadar iyi başa çıkamıyorlar.




  2. #2
    ******** ********si mrve_bjk adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    07-12-2007
    Mesajlar
    5,876
    Karizma Gücü
    6
    Güzel haber

    TF-BeşiktAŞK



    "Hep efsane olmaktan bahsedilir ya...
    Efsane, yıllar aşıp yüzyıl öteye geçebilmektir.
    Bir çocuktur sizi o yıllar öncesine götüren
    ya da efsaneleştiren. Biz nasıl Baba Hakkı'yı merak edip, onu araştırıp, neredeyse ellerimizle dokunduysak, yıllar sonra bir çocuğun bizi aklına düşürüp araştırmasıdır.
    Biz, o efsane içinde olan şanslı insanlarız.
    Yoksa efsane olmak ne haddimize.
    Tek efsane vardır o da Beşiktaş'tır...."


    Sarı Fırtına


    En derine çekince seni, dünyam bana özel...

 

 

Bu konuya benzer diğer konular

  1. TÜFE yüzde 40, doğalgaza zam yüzde 90
    HABERLER ve GÜNDEM bölümünde NevhayaL tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 23.11.11, 00:49

Bölüm Açıklaması

  • Yeni konu açmak için giriş yapmalısınız.
  • Bu bölümde konulara mesaj yazabilirsiniz.
  • Eklenti yükleyebilmek için giriş yapmalısınız.
  • Mesajlarınızı düzenlemek için giriş yapmalısınız.
  •