• Reklam
+ Konuyu Yanıtla
2 sonuçtan 1 --- 2 arası gösteriliyor
  1. #1
    <span style='color: #A9A9A9'>cicero</span> adlı üyenin avatarı
    Kayıt Tarihi
    16-09-2005
    Mesajlar
    4,014
    Hediyelerim
    Karizma Gücü
    7

    Müzik sadece ruhun gıdası değil!

    Sevdiğiniz müziği dinlerken damarların yüzde 26 oranında genişlediğini biliyor muydunuz?


    İnsanın, sevdiği bir müziği dinlemesinin kalp-damar sistemine iyi geldiği belirlendi.

    ABD Maryland Üniversitesi Tıp Merkezi Önleyici Kardiyoloji Merkezi Başkanı Dr. Michael Miller, sevilen bir müziğin dinlenmesi sırasında kan damarlarının genişlediğini belirlediklerini söyledi.

    Miller, ''Kan damarları o sırada, tıpkı kahkaha atıldığı veya kanla ilgili ilaç alındığı sıradakiyle aynı derecede genişliyor. Ulaştığımız bu sonuç çok etkileyici. Kan damarlarının çapı genişliyor, damarlar mükemmel biçimde açılıyor. Damarlardaki bu açılma düzeyine, eksersiz ve benzeri aktiviteler yapılırken ulaşılıyor'' dedi. Miller'in verdiği bilgiye göre ''statin ve ACE inhibitörü'' grubu ilaçlar alındığında da aynı etki elde ediliyor.

    Damarlar açıldığında kan, daha sakin ve düzenli akmaya başlıyor ve bu sırada, kalp krizleri ve felçlere yol açan pıhtıların oluşması azalıyor.

    Bulgularını New Orleans'taki Amerikan Kalp Derneği'ne sunan Miller, yine de ilaç kullanmak zorunda olanların veya eksersiz yapanların bunu kesmesini tavsiye etmiyor, ancak sevilen müzikleri dinleyerek, kalbin genel sağlığına katkıda bulunulabileceğimizi belirtiyor.

    Miller'in ekibi, bu çalışmaları sırasında sağlıklı ve sigara içmeyen toplam 10 kadın ve erkek üzerinde incelemeler yaptı. Gönüllüler, yarım saat sevdikleri parçaları, yarım saat de hoşlarına gitmeyen hatta kendilerini kaygılandıran parçaları dinlediler. Bu sırada bu kişilerin damarları, ultrasonla izlendi.

    Sonuçta gönüllülerin, sevdikleri müziği dinlerlerken kan damarlarının yüzde 26 oranında genişlediği, hoşlanmadıkları müziği dinlediklerinde ise damarlarının yüzde 6 oranında daraldığı belirlendi.

    AA




  2. #2

    Kayıt Tarihi
    17-11-2007
    Mesajlar
    9,372
    Karizma Gücü
    6
    Dr. Michael Miller'e sonsuz teşekkürler.....
    Böyle bir araştırma yaptığı için

    Bilgiler için teşekkürler...
    ÖzgüRuH (M.M.K)

 

 

Bu konuya benzer diğer konular

  1. Ceviz Kıran (Mustafa Topaloğlu) Müzik Ruhun Gıdası mıdır?
    2005 Konuları bölümünde memrese tarafından açılmış
    Yanıt: 2
    Son Mesaj: 02.10.05, 14:56
  2. Sadece faşist değil paranoyak mı?
    2005 Konuları bölümünde murathan tarafından açılmış
    Yanıt: 45
    Son Mesaj: 26.08.05, 17:16
  3. Yüksek sesle müzik dinlemek sadece kulaklara değil, akciğerlere de zarar veriyor.
    2003 - 2004 Konuları bölümünde ykdogan tarafından açılmış
    Yanıt: 0
    Son Mesaj: 03.09.04, 05:29

Bölüm Açıklaması

  • Yeni konu açmak için giriş yapmalısınız.
  • Bu bölümde konulara mesaj yazabilirsiniz.
  • Eklenti yükleyebilmek için giriş yapmalısınız.
  • Mesajlarınızı düzenlemek için giriş yapmalısınız.
  •